Budowa stoisk targowych wiąże się z wieloma dylematami. Jak wyposażyć stoisko, by zachęcało, nawigowało, informowało i również pomagało w organizacji? Jak zaprezentować i podkreślić najważniejsze cechy marki? Aż wreszcie czy lepiej zainwestować i kupić stoisko na własność? Czy bezpieczniej jest je wynająć? Otóż nie ma jednej odpowiedzi i wypadałoby napisać „Zależy.”. Poniżej opisaliśmy wady i zalety zakupu i wynajmu, by ułatwić decyzję klientom, którzy rozpoczynają przygodę z targami.
Niewątpliwie pierwsze, co należy napisać pod tym punktem to właśnie Indywidualność ekspozycji. Prawdziwie dostosowane stoisko, niemalże pozbawione kompromisów. Szeroki wachlarz możliwości jak np. łączenie różnych systemów wystawienniczych, by uzyskać tzw. pożądane WOW.
Własna zabudowa to również niezależność. Nie martwią Cię rynkowe podwyżki surowców – stoisko targowe już masz i jedynym wyzwaniem jest jego montaż, demontaż i transport. W przypadku dużych konstrukcji możesz posiłkować się firmami zewnętrznymi, które będą całość magazynować, a na Twój znak montować w wyznaczonym miejscu. W przypadku mniejszych stoisk możesz być całkowicie samowystarczalny.
Modułowa zabudowa targowa jest naturalnie atrakcyjniejsza cenowo. Modułowe zabudowy bez cienia wątpliwości zaspokoją potrzeby funkcjonalne i ekspozycyjne stoiska. Dodatkowym atutem jest ich ekologiczne podejście, którego już coraz więcej organizatorów targów wymaga. Większość systemów posiada atesty trudnopalności, które również są wymagalne. Brak konieczności magazynowania kupionego stoiska, co niewątpliwie też wiąże się z kosztem jest również zauważalną cechą gotowych systemów. Dobra cena, brak stałych kosztów i ekologiczne rozwiązanie – to wszystko, co definiuje modułową zabudowę. Coraz więcej systemów wprowadza elastyczne rozwiązania, nowe metody estetycznych łączeń i ciekawe dodatki, dzięki czemu stoiska targowe w tym systemie już nie skazują na nudny efekt. Biorąc pod uwagę wiele modyfikacji i stałą pracę nad doskonaleniem systemów modułowych całość zapowiada się obiecująco.
Do tej pory najczęściej można było rozróżnić klientów na tych, którzy decydują się na a) zakup jednorazowej zabudowy z mdf’u i b) wynajem modułowej zabudowy. Coraz częściej spotykanym zapytaniem ofertowym jest chęć zakupu modułowej zabudowy targowej. Owszem, tutaj atut w postaci „tańsze rozwiązanie” nie obowiązuje, ale nie ulega wątpliwości, że to inwestycja bowiem w odróżnieniu od stoisk drewnianych po zakończonych targach zakupione stoisko nie zostanie zutylizowane. Klienci, którzy cenią sobie niezależność, i jednocześnie mają możliwości techniczne w postaci transportu i wsparcia techników, mogą śmiało przyznać, że taki zakup im się opłaca. Modułowe systemy często są składalne do naprawdę zaskakująco niewielkich toreb/skrzyń zatem klienci niekoniecznie muszą korzystać z zewnętrznej floty.
_____
Ciekawym zjawiskiem jest coraz większa liczba klientów, która decyduje się na modułowe rozwiązania. Niewątpliwie dużą motywacją i zachęceniem nie była (o dziwo) niższa cena, ale zabranie kilku ograniczeń rozwiązań modułowych jak np. zbyt mała liczba kombinacji, ustawień, co w efekcie mogło dać obawę, że stoisko wystawiennicze finalnie będzie prezentować się sztampowo.
Nadzieją każdego klienta, który angażuje się w pracę nad zabudową targową z producentem jest uzyskanie unikatowego efektu. Napawa nadzieją nastawienie klientów na jakość, a nie cenę. Biorąc pod uwagę ogromną dynamikę rozwoju systemów modułowych oraz statystyki – z roku na rok coraz więcej firm decyduje się na to rozwiązanie, można prognozować, że dla wielu klientów z różnych branż i z różnymi celami wystawiennictwa na targach modułowa zabudowa nie tylko spełni ich oczekiwania, ale również pozwoli zaoszczędzić budżet, przy okazji robiąc ukłon w kierunku ekologii. Indywidualne zabudowy kupowane na własność mogą być też uzupełnieniem systemu modułowego (kupionego lub wynajmowanego).
Udział w targach i podjęcie decyzji co do formy ekspozycji/zakupu/wynajmu to ważna decyzja biznesowa. Warto skonsultować ją z profesjonalistami, których celem będzie poznać potrzeby klienta, częstotliwość wystawiennictwa, a także budżet. W oparciu o dobrze przeprowadzony wywiad firma przygotuje optymalne rozwiązania, dzięki którym klient z targów będzie czerpać korzyści, a nie straty.
Chcesz poznać nasz autorski produkt? Kliknij w link i poznaj wszystkie zalety.
Odpowiedz na kilka pytań w Formularzu i ciesz się znacznie szybszą wyceną.